Halpalentoyhtiö easyJet aloitti normaalin toiminnan jo torstaina, jolloin se operoi yhteensä 1100 aikataulunmukaista lentoa, joiden asiakaspaikka määrä nousi 150 000.
Samalla yhtiö tarjosi lisäksi 13 ”pelastuslentoa”, joilla pystyttiin viemään kotiin tuhansia ulkomaille juuttuneita matkustajia.
Lentoyhtiön mukaan lähipäivinä tulee suurimmassa osaa lentoja olemaan vapaita paikkoja, sillä useat varauksen omaavat matkustajat ottivat vaihtoehtoisen kuljetuksen.
EasyJet tiedottaa, että matkan varanneet voivat tästä syystä aikaistaa lentoaan tulemalla lentokentälle ja kirjautumalla odotuslistalle.
Lentoyhtiö on ottanut yhteyttä osaan matkustajista ja pyytänyt heitä tulemaan kentälle ja kirjautumaan seuraavalle mahdolliselle lennolle.
EasyJetin toimitusjohtaja Andy Harrison sanoi, että yhtiössä ei levätä ennenkuin kaikki kohteisiin juuttuneet matkustajat saadaan kuljetettua kotiin.
Ylimääräiset lennot sekä käyttöönotetut tukitoimenpiteet auttavat meitä tässä työssä ja saattaa olla, että saamme matkustajat kotiin arvioitua nopeammin.
”Haluan samalla kiittää matkustajia kärsivällisyydestä ja ymmärryksestä” jatkoi Harrison.
EasyJet on myös osallistunut matkustajille aiheutuneisiin hotellikuluihin viikon aikana ja laskee maksaneensa tähän mennessä noin 100 000 hotelliyöpymistä.
Sun, Apr 25, 2010
Lennot: easyJet, Uutiset