RSS

Finnair käytti Facebookia poikkeustilanteessa

Tue, Apr 27, 2010

Lennot: Finnair, Uutiset

Lentoyhtiö Finnair käytti menestyksekkäästi Facebookia viestinnässään koskien tuhkapilvestä aiheutuneita erikoisjärjestelyitä.
Yhtiön mukaan yksittäinen postaus nähtiin jopa 50 000 kertaa.

”Facebook on osoittautunut oivalliseksi viestintäkanavaksi poikkeustilanteissa, kun asiakaspalvelumme on ollut ruuhkautunut. Aiomme ehdottomasti jatkaa alkanutta työtä sosiaalisessa mediassa, ja löytää uusia tapoja asiakkaidemme palvelemiseksi”, sanoo Finnairin viestintäjohtaja Christer Haglund tiedotteessa.

Finnair haluaa panostaa uudenlaisiin asiakasviestinnän muotoihin ja erikoistilanteissa Facebook tulee olemaan myös jatkossa yksi asiakaspalvelukanava.

Finnairin Facebook-sivu toimii normaalioloissa interaktiivisen viestinnän ja markkinoinnin kanavana.

Finnair perusti Facebook-sivunsa maaliskuun puolessavälissä tänä vuonna ja tuhkapilvestä aiheutunut kriisi toi sivuille päivittäin jopa 1000 uutta seuraajaa.

Facebookin avulla suurelle asiakasryhmälle saatiin nopeasti tietoa kriisitilanteessa, jossa lennot pääosin peruutettiin.

,

Esta entrada fue escrita por:

- que ha escrito 1315 entradas en uutiset.halvatlennot.fi.


Contacta con el autor

Los comentarios estn cerrados.