Taloussanomien mukaan viime aikoina matkatoimisto Arean yritysasiakkaat ovat ottaneet yhteyttä ihmetellen lentolippujensa viipymistä.
Matkatoimiston tietohallinto selvitti asiaa ja kävi ilmi, että sähköpostitse lähetetyt lentoliput olivat joutuneet yritysten roskapostiin.
Syynä lentolippujen päätymiseen roskapostiksi pidetään Arean tiedottajan, Tuulia Taipaleen mukaan yritysten kiristyneitä palvelinasetuksia, joiden sähköpostisuodattimet tulkitsevat saapuvat postit herkemmin roskapostiksi.
Taipaleen mukaan kyse on ollut yksittäisistä tapauksista pienemmissä yrityksissä.
Kansainvälinen Amadeus vastaa matkojen sähköisestä järjestelmästä, eikä ole muuttanut palvelinasetuksiaan, joten vika löytyy vastaanottajapäässä.
Ongelmasta päästään, jos lisätään Amadeuksen palvelimet ja sähköpostiosoitteet sallittujen osoitteiden listalle ja näin yritysten ostamat lennot saapuvat perille entiseen tapaan:
emailserver@pop3.amadeus.net
emailserver2@pop3.amadeus.net
emailserver3@pop3.amadeus.net
emailserver4@pop3.amadeus.net
ja sähköpostipalvelin pop3.amadeus.net
Tue, May 25, 2010
Uutiset