RSS

Matkat myydään yhä useammin netissä

Mon, Dec 21, 2009

Uutiset

Suomalaiset hakevat yhä useammin lomainspiraatiota sekä kohde- ja hintatietoja internetin välityksellä.

Tuoreet kesän 2010 esitteet ovat ilmestyneet hyllyihin, mutta painettu sanan menettää asemaansa lomamatkojen suunnittelussa.

Finnmatkojen markkinointipäällikkö Tiina Sirén kertoo, että vielä vuonna 2005 matkatoimiston esitteitä painettiin 310 000 kappaletta, nyt painos jäi 110 000 esitteeseen.

Internetin tarjoaa monipuolisemmat mahdollisuudet kuvamateriaalille, liikkuvalle kuvalle ja sisällön laajuudelle kuin painetut esitteet.

Lomainspiraatiota hakiessaan suomalaiset käyttävät matkanjärjestäjän sivujen lisäksi innokkaasti hakukoneita ja lueskelevat keskustelupalstoja ja blogeja.

”Tiedämme, että yli 90 prosenttia asiakkaistamme käy nettisivuillamme pohtiessaan lomavalintaansa, mutta kuitenkin noin 40 prosenttia käyttää lisäksi myös esitettä.
Siksi perinteinen matkaesite ei enää palvele kuluttajaa sen haluamalla tavalla”, sanoo Tiina Sirén.

Painetuista esitteistä ei kuitenkaan Sirénin mukaan aiota luopua tässä vaiheessa.

Internetin merkitys tiedonlähteenä on kasvanut samaa vauhtia kuin matkaesitteen osuus on kutistunut, Finnmatkojen tekemän tutkimuksen mukaan sen asiakkaista noin 70 % varaa lomansa netin kautta, kun vielä viisi vuotta sitten nettivaraajia oli vain kolmannes.

Aiemmin tehtyjen tutkimusten mukaan suomalaiset kuluttajat ostavat myöskin suosiota kasvattaneiden halpalentoyhtiöiden lennot suoraan kyseisten operaattoreiden nettisivuilta.

, ,

Esta entrada fue escrita por:

- que ha escrito 1315 entradas en uutiset.halvatlennot.fi.


Contacta con el autor

Los comentarios estn cerrados.