Espanjalaisten matkustajien keskuudessa tehty nettikysely paljasti, että suurin osa olisi valmis katselemaan mainoksia lennon aikana, jos sillä saataisiin lennot edullisemmiksi.
Samoin matkustajat olivat myönteisiä ajatukselle, että heidän matkalaukkujaan käytettäisiin mainostarkoituksiin tietyn ajan esimerkiksi tarrojen muodossa.
Kyselyllä haluttiin selvittää mistä palveluista lentomatkustajat ovat valmiita luopumaan saadakseen lentoliput halvemmalla.
Kyselyyn osallistui yli 4700 lentomatkustajaa ja heistä 94 prosenttia oli valmis luopumaan joistakin palveluista.
17 prosenttia vastanneista olisi jopa valmis matkustamaan ikkunattomassa lentokoneessa, jos se auttaisi alentamaan lennon hintaa.
Samoin suurin osa matkustajista olisi valmis luopumaan lentokoneeseen suoraan terminaalialueelta johtavista kävelysilloista ja ottamaan sen sijaan bussikuljetuksen kauempana odottavan lentokoneen juurelle.
Entä miten Suomessa, hyväksyisivätkö suomalaisetkin mainokset lennoilla kesken elokuvan katselun?
Mainostarrojen kinnittäminen omaan matkalaukkuun esimerkiksi viikon ajaksi ei tunnu allekirjoittaneesta kovinkaan suurelta uhraukselta, jos se auttaa saamaan halvat lennot tulevaisuudessakin.
Mon, Jul 6, 2009
Uutiset