Lentoyhtiö Finnair on ottanut käyttöön Amadeuksen kehittämän uuden sukupolven Altea Departure Control Systemin, jota käytetään kaikissa lähtö- ja koneselvitykseen sekä porttipalveluun liittyvissä toiminnoissa.
Finnair ottaa uuden teknologian käyttöön toisena lentoyhtiönä maailmassa australialaisen One-world allianssiin kuuluvan Qantasin jälkeen.
”Uudistukset merkitsevät entistä sujuvampaa kulkua lennoille ja antavat Finnairille mahdollisuuden palvella henkilökohtaisesti matkustajia, joilla on erityistarpeita” sanoo johtaja Tom Källström Finnairin automaatiokehityksestä.
Järjestelmän kehitys, käyttöönotto ja koulutus kestivät yhteensä kuusi vuotta, johtuen sen laajuudesta. Nyt järjestelmää käyttää maailmanlaajuisesti 2500 virkailijaa Finnairin ja Finncomin reittiverkostossa.
Altean mukana toimintatavat helpottuvat.
Paikanvaraus, sähköisen lentolipun hallinta ja lentokoneen lähtöön liittyvät prosessit ovat ensimmäistä kertaa samassa järjestelmässä, jolloin muun muassa asiakkaiden siirto lennolta toiselle aikataulumuutosten myötä helpottuu.
Uudistus mahdollistaa myös entistä tehokkaamman palvelun erityisesti poikkeustilanteissa.
Paikanvarausjärjestelmä on osa Altea-ohjelmistoperhettä, joten se mahdollistaa myös sen, että matkatoimistot sekä Finnair Customer Care Center voivat määritellä asiakkaille istumapaikkanumerot aina lennon lähtöselvityshetkeen asti. Tämä nopeuttaa asiointia lentokentillä huomattavasti.
Helppo pikalinja Finnairin lennoille on netin kautta tehtävä lähtöselvitys ja sen voi tehdä jo 36 tuntia ennen lennon lähtöä.
Finnair saavuttaa uuden järjestelmän myötä kilpailuetua, sillä se on kilpailijoitaan monta vuotta edellä ja pystyy tajoamaan asiakkailleen parempia palveluita entistä joustavammin ja nopeammin.
Tue, May 19, 2009
Lennot: Finnair, Uutiset