Finnairin Plus-kanta-asiakkaat voivat päästä tästä lähtien bisnesluokkaan tekstiviestillä.
Kanta-asiakkaille tarjotaan mahdollisuutta vaihtaa matkustusluokkaa korkeampaan, jos bisnesluokassa on tilaa. Asiakas voi saada tätä koskevan tarjouksen kännykkäänsä 24 tuntia ennen lennon lähtöä.
”Uusi palvelu on helppo ja mutkaton tapa käyttää kertyneitä Finnair Plus -pisteitä tai matkustusluokan korotuspalkintoa
Viestiin vastataan lähtöselvitystekstiviestin tapaan yhdellä kirjaimella, joko U (upgrade voucherilla) tai P (upgrade pisteillä)” sanoo Finnairin Plus-ohjelman markkinoinnista vastaava Anna Korpi.
Asiakkaan mahdollisuuteen saada viesti vaikuttaa muun muassa se, mikä on maksetun lipun varausluokka.
Ennen viestin lähettämistä varmistetaan myös, että asiakkaalla on tarpeeksi Plus-pisteitä tai käytössä matkustusluokan korotuspalkinto, joita tarvitaan paikan lunastamiseen.
Palvelu on henkilökohtainen ja lentokohtainen
Uusi palvelu on aluksi voimassa Helsingistä lähtevillä reittilennoilla, mutta jatkossa paikkoja tarjotaan myös muualta lähteville lennoille
Lennot kerryttävät kanta-asiakkaan pistesaldoa alkuperäisen varausluokan mukaisesti, ja pisteveloitus matkustusluokan korotuksesta on hieman normaalia pienempi.
Bisnesluokassa matkustettaessa voi tehdä lähtöselvityksen joko bisnesluokan lähtöselvitystiskillä tai jättää matkatavarat siihen jos lähtöselvitys on tehty ennakkoon.
Bisnesluokan lennot tarjoavat mahdollisuuden ottaa enemmän matkatavaraa mukaan ja pääsee nauttimaan myös lentoasemien lounge-palveluista.
Sun, Oct 25, 2009
Lennot: Finnair, Uutiset