Aiemmin huhtikuussa julkaistun tiedotteen mukaan lentoyhtiö Finnair ilmoittaa saaneensa tunnustusta sähköisestä markkinoinnistaan.
Finnairin globaalin markkinointiviestinnän päällikkö Jarkko Konttinen kertoo tiedotteessa, että Finnair tavoittelee yhä laajempaa näkyvyyttä ulkomailla ja sen vuoksi yrityksessä on panostettu digitaaliseen markkinointiin viime vuosina.
Digitaalisesta markkinoinnista Finnair on saanut erityistä tunnustusta tänä keväänä, sillä lentoyhtiön Early Jack-filmi palkittiin parhaana suomalaisena mainoselokuvana verkkomainonnan sarjassa.
Mainonnan ja graafisen suunnittelun Vuoden Huiput 2008 – kilpailussa puolestaan Finnair voitti Brand Experience-sivuillaan hopeaa.
Gran One – kilpailussa Finnairille myönnettiin 10 000 euron erityistunnustus laadukkaasta verkkomainonnasta sekä liikkuvan kuvan käytöstä.
”Internet tarjoaa kustannustehokkaan kanavan aidosti kansainväliselle näkyvyydelle. Sähköisen markkinoinnin välityksellä tavoitetaan mahdolliset asiakkaat entistä tehokkaammin verkon kautta ja ostoskanava on aina lähellä” sanoo Konttinen.
Internetin merkitys kauppapaikkana on merkittävästi laajentunut Finnairin lentojen myynnissä.
Nykyisin lentoyhtiö myy noin viidenneksen lennoista internetin välityksellä. Finnairista odotetaan, että ensi vuoteen mennessä jo kolmannes yhtiön kaikista lentolipuista myydään netissä.
Sun, Apr 26, 2009
Lennot: Finnair, Uutiset